- Abstract viewed - 3327 times
- Download PDF downloaded - 3763 times
Downloads
Copyright
© , 2021
Affiliations
Ina Magdalena
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Riana Okta Prabandani
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Emilia Septia Rini
Universitas Muhammadiyah Tangerang
How to Cite
Most read articles by the same author(s)
- Ina Magdalena, Marifatul Ulfah, Siti Zaedatun Nikmah, Pembelajaran antara Minat Membaca dan Motivasi Belajar Siswa Kelas V SDN Karolina , AS-SABIQUN: Vol 2 No 2 (2020): SEPTEMBER
- Ina Magdalena, Farah Putri Rahmanda, Iwit Januri Armianti, Syifa Nabilah, Pengaruh Penggunaan Bahan Ajar Online terhadap Prestasi Siswa di SDN Sukamanah 01 , BINTANG: Vol 2 No 3 (2020): DESEMBER
- Ina Magdalena, Tio Saputra, Sihury Wellya Pamungkas, Raihan Fadhlurahman Jamirullah, Penggunaan Desain Pembelajaran dalam Meningkatkan Keterampilan Membaca Siswa SD Kelas III SDN Curug 1 , AS-SABIQUN: Vol 2 No 2 (2020): SEPTEMBER
- Ina Magdalena, Melanis Melanis, Yulianti Dewi, Meningkatkan Pemahaman Belajar Peserta Didik dalam Desain Intruksional Berbasis Daring di Sekolah Dasar Negeri Pengakalan 1 , AS-SABIQUN: Vol 2 No 2 (2020): SEPTEMBER
- Ina Magdalena, Tasya Farlidya, Winda Yuniar, Perumusan dan Pengembangan Tujuan Instruksional Khusus di SDN Sarakan 2 , AS-SABIQUN: Vol 2 No 2 (2020): SEPTEMBER
- Ina Magdalena, Aprilia Tri Utari, Reni Setiani, Pendidik sebagai Desainer Strategi Instruksional dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran di Sekolah Dasar Negeri Tegal Alur 07 Pagi di Kelas II , PANDAWA: Vol 3 No 1 (2021): JANUARI
- Ina Magdalena, Azza Salsabila, Diah Ajeng Krianasari, Shabira Fairuza Apsarini, Implementasi Model Pembelajaran Daring pada Masa Pandemi Covid-19 di Kelas III SDN Sindangsari III , PANDAWA: Vol 3 No 1 (2021): JANUARI
- Ina Magdalena, Fiqih Apriansyah, Faradita Ristavania, Willy Kurniawan, Pelaksanaan Penilaian Autentik Kurikulum 2013 pada Pembelajaran Tematik SDN Curug 01 , PANDAWA: Vol 3 No 1 (2021): JANUARI
- Ina Magdalena, Faizaria Cahya Tri Ramdani, Maya Cintya Anggraini, Implementasi Pembelajaran Tematik Sesuai Kurikulum 2013 di SDN Sukasari II Rajeg , PANDAWA: Vol 3 No 1 (2021): JANUARI
- Ina Magdalena, Dewi Nur Aini, Robiatul Adawiyah, Luthfiah Nur Fadilla, Analisis Evaluasi Formatif dalam Pembelajaran Matematika di Kelas 1 SDI Alexandria , EDISI: Vol 2 No 3 (2020): OKTOBER
Analisis Evaluasi Formatif dalam Pembelajaran Matematika di Kelas 1 SDI Alexandria
Vol 2 No 3 (2020): OKTOBER
Submitted: Jan 18, 2021
Published: Oct 31, 2020
Abstract
Integrated learning must be based on the learning needs of students. Systematically, in its development, formative evaluation is needed to improve the quality of the instructional program and used as a guide or reference material to improve and enhance the content or material of the learning outcomes. Implementation of formative evaluation in SDI Alexandria on the subject of 28 students in SD Mathematics learning is done with test and non-test techniques. The test techniques used were multiple choice questions and descriptions, non-test techniques used question and answer instruments, discussion, and observation. The results of the research on the use of formative evaluation in Mathematics learning in grade 1 SD proved effective based on the results of the pre-test and post-test.