Focus and Scope

Nusantara : Jurnal Pendidikan dan Ilmu Sosial, is an interdisciplinary publication of original research and writing on elementary education. The journal aims to provide a forum for scholarly understanding of the field of education and plays an important role in promoting the process that accumulated knowledge, values, and skills. Scientific manuscript dealing with elementary education topics are particularly welcome to be submitted. The journal encompasses research articles, original research report, and scientific reviews in education in any fields including:

    1. Math Elementary Education
    2. Indonesian Language Elementary Education
    3. Social Studies Elementary Education
    4. Natural Sciences Elementary Education
    5. Civics Elementary Education
    6. Elementary education implementations from various aspect
    7. Education and Teacher Training
    8. Learning Evaluation
    9. Learning Strategies

Fokus dan Ruang Lingkup

Nusantara : Jurnal Pendidikan dan Ilmu Sosial adalah publikasi interdisipliner penelitian asli dan artikel tentang pendidikan dasar. Jurnal ini bertujuan untuk menyediakan forum untuk pemahaman ilmiah tentang bidang pendidikan dan memainkan peran penting dalam mempromosikan proses yang mengakumulasi pengetahuan, nilai-nilai, dan keterampilan. Naskah ilmiah yang berhubungan dengan topik pendidikan dasar sangat disambut baik untuk disampaikan. Jurnal ini mencakup artikel penelitian, laporan penelitian asli, ulasan ilmiah dalam bidang pendidikan termasuk: 

    1. Pendidikan Dasar Matematika
    2. Pendidikan Dasar Bahasa Indonesia
    3. Pendidikan Dasar Ilmu Sosial
    4. Pendidikan Dasar Ilmu Pengetahuan Alam
    5. Pendidikan Dasar Kewarganegaraan
    6. Implementasi pendidikan dasar dari berbagai aspek
    7. Pendidikan dan Pelatihan Guru
    8. Evaluasi Belajar
    9. Strategi Belajar