Smiley faceAs-Sabiqun : Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia DIni  (p-ISSN2656-4912 and e-ISSN2656-4785) is an interdisciplinary publication of original research and articles on Islamic Studies and Educational Sciences. This journal was published by Pendidikan Islam Anak Usia Dini (PIAUD) STIT Palapa Nusantara Lombok - NTB which was published twice in a year (biannualy), March and October with a minimum of 5 articles. The journal aims to provide a forum for scholarly understanding of the field of education and plays an important role in promoting the process that accumulated knowledge, values, and skills. Scientific manuscript dealing with Islamic Studies and Educational Sciences topics are particularly welcome to be submitted. The journal encompasses research articles, original research report, and scientific reviews in education in any fields including:

    1. Early Childhood Education Theory
    2. Early Childhood Education Learning Practice
    3. Early Childhood Development includes Religious and Moral, Cognitive, Language, Social-Emotional, Physical-Motoric, and Art Values
    4. PAUD Policy
    5.  Parenting
    6. Teacher Education and Training
    7. Learning Strategy

Editorial Team invites academics, lecturers and researchers to contribute according to the scope above. Articles can be submitted online, by registering as a author (Online Submissions). This journal is an open access journal which means that all freely available content is used. Users are permitted to read, download, copy, distribute, print, search, or cite to the full text of the article, or use it for other legitimate purposes, without asking permission from the publisher or author.


As-Sabiqun : Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia DIni  (p-ISSN2656-4912 and e-ISSN2656-4785adalah publikasi interdisipliner penelitian asli dan artikel tentang pendidikan Islam anak usia dini. Jurnal ini diterbitkan oleh Pendidikan Islam Anak Usia Dini (PIAUD) STIT Palapa Nusantara Lombok - NTB yang terbit dua kali (2x) dalam setahun yaitu bulan Maret dan Oktober dengan minimal 5 artikel. Jurnal ini bertujuan untuk menyediakan forum untuk pemahaman ilmiah tentang bidang pendidikan dan memainkan peran penting dalam mempromosikan proses yang mengakumulasi pengetahuan, nilai-nilai, dan keterampilan. Naskah ilmiah yang berhubungan dengan topik pendidikan islam anak usia dini sangat disambut baik untuk disampaikan. Jurnal ini mencakup artikel penelitian, laporan penelitian asli, dan ulasan ilmiah dalam bidang pendidikan termasuk: 

  1. Teori Pendidikan Anak Usia Dini
  2. Praktek Pembelajaran Pendidikan Anak Usia Dini
  3. Pengembangan Anak Usia Dini meliputi Nilai Agama dan Moral, Kognitif, Bahasa, Sosial-Emosional, Fisik-Motorik, serta Seni
  4. Pendidikan dan Pelatihan Guru
  5. Kebijakan PAUD 
  6. Strategi Belajar
  7. Parenting

Tim Editorial mengundang para akademisi, dosen maupun peneliti untuk berkontribusi sesuai scope di atas. Artikel dapat disubmit secara online, dengan register sebagai penulis (Online Submissions)Jurnal ini merupakan jurnal akses terbuka yang berarti bahwa semua konten yang tersedia secara bebas digunakan. Pengguna diizinkan untuk membaca, men-download, menyalin, mendistribusikan, mencetak, mencari, atau mensitasi ke teks lengkap dari artikel, atau menggunakannya untuk tujuan yang sah lainnya, tanpa meminta izin terlebih dahulu dari penerbit atau penulis.