Focus and Scope

as-Sabiqun : Childhood Islamic Education Journal, is an interdisciplinary publication of original research and writing on elementary education. The journal aims to provide a forum for scholarly understanding of the field of education and plays an important role in promoting the process that accumulated knowledge, values, and skills. Scientific manuscript dealing with elementary education topics are particularly welcome to be submitted. The journal encompasses research articles, original research report, and scientific reviews in education in any fields including:

    1. Early Childhood Education Theory
    2. Early Childhood Education Learning Practice
    3. Early Childhood Development includes Religious and Moral, Cognitive, Language, Social-Emotional, Physical-Motoric, and Art Values
    4. PAUD Policy
    5. Parenting
    6. Teacher Education and Training
    7. Learning Strategy

Fokus dan Ruang Lingkup

as-Sabiqun : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini adalah publikasi interdisipliner penelitian asli dan artikel tentang pendidikan dasar. Jurnal ini bertujuan untuk menyediakan forum untuk pemahaman ilmiah tentang bidang pendidikan dan memainkan peran penting dalam mempromosikan proses yang mengakumulasi pengetahuan, nilai-nilai, dan keterampilan. Naskah ilmiah yang berhubungan dengan topik Pendidikan Islam Anak Usia Dini sangat disambut baik untuk disampaikan. Jurnal ini mencakup artikel penelitian, laporan penelitian asli, ulasan, komunikasi pendek dan komentar ilmiah dalam bidang pendidikan termasuk: 

    1. Teori Pendidikan Anak Usia Dini
    2. Praktek Pembelajaran Pendidikan Anak Usia Dini
    3. Pengembangan Anak Usia Dini meliputi Nilai Agama dan Moral, Kognitif, Bahasa, Sosial-Emosional, Fisik-Motorik, serta Seni
    4. Kebijakan PAUD 
    5. Parenting
    6. Pendidikan dan Pelatihan Guru
    7. Strategi Belajar