as-Sabiqun : Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia Dini (p-ISSN : 2656-4912 and e-ISSN : 2656-4785) has been published in Vol. 4 No. 2, Mei 2022. Our hope with the publication of this journal can help readers to provide insight, ideas, references, in the development educational innovations. Islamika journal has been indexed by Sinta, Crossref, Dimensions, Garuda, Google Scholar, Moraref, Base, and WikiData.
As-Sabiqun Journal is an interdisciplinary publication of original research and articles on Islamic Studies and Educational Sciences. This journal was published by Pendidikan Islam Anak Usia Dini (PIAUD) STIT Palapa Nusantara Lombok - NTB which was published six times a year, January, March, May, July, September, and November with a minimum of 5 articles. The journal aims to provide a forum for scholarly understanding of the field of education and plays an important role in promoting the process that accumulated knowledge, values, and skills. Scientific manuscript dealing with Islamic Studies and Educational Sciences topics are particularly welcome to be submitted. The journal encompasses research articles, original research report, and scientific reviews in education in any fields including:
- Early Childhood Development includes Religious and Moral, Cognitive, Language, Social-Emotional, Physical-Motoric, and Art Values
- Parenting
- Learning Evaluation and Strategies
Editorial Team invites academics, lecturers and researchers to contribute according to the scope above. Articles can be submitted online, by registering as a author (Online Submissions). Every article that goes to the editorial staff will be selected through Peer Review Processes. This journal is an open access journal which means that all freely available content is used. Users are permitted to read, download, copy, distribute, print, search, or cite to the full text of the article, or use it for other legitimate purposes, without asking permission from the publisher or author.
Current Issue
Vol 5 No 1 (2023): JANUARI
as-Sabiqun : Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia Dini says thank you to all authors from various campuses:
- Universitas Mataram
- Universitas Tanjungpura Pontianak
- Universitas Singaperbangsa Karawang
- UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta
- UIN SATU Tulungagung
- UIN Sultan Aji Muhammad Idris Samarinda
- Universitas Pendidikan Mandalika
- Institut Pendidikan Nusantara Global
- STAI Muhammadiyah Probolinggo, etc
DOI: https://doi.org/10.36088/assabiqun.v5i1
Published: 2023-01-01
Articles
Pengaruh Kualitas Layanan Elektronik terhadap Kepuasan Masyarakat yang Menggunakan Aplikasi Napigo 2.2 di Rutan Kelas I Labuhan Deli

1-13



Dampak Teknologi Informasi terhadap Pola Interaksi Masyarakat : Studi Kasus di Desa Jantuk Lombok Timur

14-24



Deskripsi Masalah Belajar Peserta Didik pada Pembelajaran Tematik Pasca Covid-19 di Kelas V

25-37



Peran Orang Tua dalam Menanggulangi Kecanduan Bermain Game Anak: Studi Kasus di Desa Jantuk Kabupaten Lombok Timur

38-50



Pengembangan Video Pembelajaran sebagai Suplemen Bahan Ajar Tema 4 Kelas V SDN 03 Pontianak Kota

51-69



Pengaruh Penggunaan Media Big Book terhadap Kemampuan Membaca dan Menulis Permulaan Siswa Kelas I SDN 35 Pontianak Selatan

70-82



Peningkatan Kompetensi Guru PAI melalui Kegiatan Kultum Pagi di SMK PGRI 2 Kediri

83-98



Pengaruh Penggunaan Video Animasi terhadap Hasil Belajar Matematika Peserta Didik Kelas IV SDN 35 Pontianak Selatan

99-109



Pengembangan Profesionalisme Guru dalam Pendidikan Anak Usia Dini di RA Al-Hidayah

110-123



An Analysis of Students’ Writing Ability in Recount Texts

124-135



Pengembangan LKPD Berbasis Model PJBL Bernuansa Sikap Ilmiah pada Materi Pecahan Kelas V SD

136-152



Peningkatan Keaktifan dan Hasil Belajar Siswa melalui Media Papan Mata Uang pada Materi Nilai dan Kesetaraan Mata Uang di Kelas 2 MI Miftahul Ulum

153-169



Deskripsi Kemampuan Peserta Didik Menyelesaikan Soal HOTS Materi Pecahan Dikaji dengan Kemandirian Belajar Kelas V SD

170-181



Pengembangan LKPD HOTS Bernuansa Kemandirian Belajar pada Materi Perkalian dan Pembagian Pecahan Kelas V Sekolah Dasar

182-197



Pembelajaran Daring Berbasis Pendekatan Studi Kasus di Era Digital

198-205



Model Pemberian Remedial Teaching terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas IV SDN 1 Mataram

206-217



Peningkatan Kemampuan Membaca Cepat melalui Media Cerita Bergambar Siswa Kelas Rendah MI Darul Ulum Bantaran Probolinggo

218-233



Pengembangan Soal Higher Order Thinking Skills Pembelajaran Tematik Kelas VI Sekolah Dasar Negeri 39 Pontianak Kota

234-247



Peningkatan Hasil Belajar Matematika dengan Pendekatan Kontekstual pada Materi Pecahan di Kelas 3 MI Nurul Huda

248-261



Meningkatkan Kemampuan Bahasa Anak melalui Metode Bercerita pada Anak Usia 5-6 Tahun

262-273



Peningkatan Kemampuan Kognitif Anak melalui Alat Permainan Edukatif Bahan Daur Ulang

274-286



Pengembangan Lembar Kerja Peserta Didik sebagai Suplemen Bahan Ajar Matematika pada Materi Skala kelas V SDN 03 Pontianak Selatan

287-300



Pengembangan LKPD HOTS Bernuansa Sikap Tanggung Jawab Materi Pecahan Kelas V SDN 12 Pontianak Kota

301-317



Pengembangan Video Pembelajaran Animasi Berbasis Powerpoint pada Tema 7 Subtema 1 Kelas IV Sekolah Dasar

318-329



Pengaruh Kegiatan Ekstrakurikuler Tapak Suci terhadap Kemampuan Motorik Kasar pada Anak Usia 5-6 Tahun di TK Aba 2 Pendil

330-346



RETRACTED : Analisis Pola Asuh Orang Tua Buruh Tani dalam Pembinaan Akhlak Anak di Desa Gejugan Kecamatan Pajarakan Kabupaten Probolinggo

347-362


