Focus and Scope

Manazhim : Management and education journal, is an interdisciplinary publication of original research and writing on islamic education management. The journal aims to provide a forum for scholarly understanding of the field of education and plays an important role in promoting the process that accumulated knowledge, values, and skills. Scientific manuscript dealing with Islamic education management science topics are particularly welcome to be submitted. The journal encompasses research articles, original research report, and scientific reviews in education in any fields including:

    1. Islamic education management science
    2. Issues of education management in schools, madrasah or pesantren
    3. Improving the quality of education in schools, madrasah or pesantren
    4. Media and learning resources in islamic education management
    5. Al-Qur'an and Hadits based islamic education management
    6. History of islamic education management
    7. Learning Models and Methods
    8. Learning Evaluation
    9. Learning Strategies

Fokus dan Ruang Lingkup

Manazhim : Jurnal Manajemen dan Ilmu Pendidikan adalah publikasi interdisipliner penelitian asli dan artikel tentang manajemen pendidikan Islam. Jurnal ini bertujuan untuk menyediakan forum untuk pemahaman ilmiah tentang bidang pendidikan dan memainkan peran penting dalam mempromosikan proses yang mengakumulasi pengetahuan, nilai-nilai, dan keterampilan. Naskah ilmiah yang berhubungan dengan topik ilmu manajemen pendidikan islam sangat disambut baik untuk disampaikan. Jurnal ini mencakup artikel penelitian, laporan penelitian asli, ulasan ilmiah dalam bidang pendidikan termasuk: 

    1. Ilmu manajemen pendidikan Islam
    2. Masalah manajemen pendidikan di sekolah, madrasah atau pesantren
    3. Peningkatan kualitas pendidikan di sekolah, madrasah atau pesantren
    4. Media dan sumber belajar dalam manajemen pendidikan Islam
    5. Manajemen pendidikan Islam berbasis Al-Qur'an dan Hadits
    6. Sejarah manajemen pendidikan Islam
    7. Model dan Metode Pembelajaran
    8. Evaluasi Belajar
    9. Strategi Belajar