- Abstract viewed - 3298 times
- Download PDF downloaded - 2013 times
Downloads
Copyright
© , 2020
Affiliations
Ina Magdalena
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Hilda Firliyansyah
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Rachmah Nurfitriah
Universitas Muhammadiyah Tangerang
How to Cite
Most read articles by the same author(s)
- Ina Magdalena, Asyifa Maulida Sahara, Dinda Tazkiah, Nadiva Saoma Salma Mahira, Regina Septiani, Islahul Qolbi, Efektifitas Penggunaan Media Online dalam Meningkatkan Hasil Belajar Siswa di Masa Pandemi Covid-19 di SDN Cikokol 3 , EDISI: Vol 3 No 3 (2021): OKTOBER
- Ina Magdalena, Nurmanita Yuniawan, Alifah Oktania, Hadana Nur Fauzi, Tujuan Intruksional Khusus (TIK) dalam Proses Pembelajaran di SD Negeri Tigaraksa IV , EDISI: Vol 3 No 3 (2021): OKTOBER
- Ina Magdalena, Fitri Ramadanti, Rideva Az-Zahra, Analisis Bahan Ajar dalam Kegiatan Belajar dan Mengajar di SDN Karawaci 20 , EDISI: Vol 3 No 3 (2021): OKTOBER
- Suci Dia Dara, Erdhita Oktrifianty, Ina Magdalena, Efektivitas E-Learning sebagai Media Pembelajaran IPA pada Siswa Kelas IV SDN Karang Tengah 2 , EDISI: Vol 3 No 3 (2021): OKTOBER
- Nur Fajriyati Islami, Erdhita Oktrifianty, Ina Magdalena, Peran Kepemimpinan Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Kedisiplinan Guru Sekolah Dasar di SDN Cipondoh 1 Kota Tangerang , EDISI: Vol 3 No 3 (2021): OKTOBER
- Nindya Refiana Sari, Erdhita Oktrifianty, Ina Magdalena, Hubungan antara Kebiasaan Membaca dengan Kemampuan Menulis Siswa Kelas IV SD Negeri Kunciran 06 Kota Tangerang , BINTANG: Vol 3 No 3 (2021): DESEMBER
- Ina Magdalena, Salwa Ramadhanty, Sarah Sarah, Analisis Model Problem Based Learning (PBL) Menggunakan Aplikasi Grup Whatsapp dalam Pembelajaran Tematik Siswa Kelas IV SDN Kalideres 06 Pagi di Era Covid-19 , PANDAWA: Vol 4 No 1 (2022): JANUARI
- Ina Magdalena, Ananda Sinta Ramadhan, Dessiana Zaudah, Nur Azizah, Rudhatul Janah, Pengembangan Bahan Ajar Pembelajaran Daring di Sekolah MI Al-Istiqomah Cibodas , NUSANTARA: Vol 4 No 1 (2022): MARET
- Zahrotul Muplihah, Ina Magdalena, Yayah Huliatunisa, Pengaruh Metode Praktikum terhadap Hasil Belajar IPA Materi Pertumbuhan dan Perkembangbiakan pada Tumbuhan Siswa Kelas 3 SDN Cikupa III Kabupaten Tangerang , AS-SABIQUN: Vol 4 No 5 (2022): NOVEMBER
- Eva Nurlaela, Ina Magdalena, Een Unaenah, Pengaruh Media Konkret terhadap Hasil Belajar IPA pada Siswa Kelas IV SDN Bencongan 6 Kabupaten Tangerang , FONDATIA: Vol 7 No 3 (2023): SEPTEMBER
Pengaruh Media Konkret terhadap Hasil Belajar IPA pada Siswa Kelas IV SDN Bencongan 6 Kabupaten Tangerang
Vol 7 No 3 (2023): SEPTEMBER
Submitted: Jul 8, 2023
Published: Sep 1, 2023
Abstract
The purpose of this study was to find out whether learning science in the experimental class was different from learning science in the control class. Control Group Design Not Equivalent to Quasi Experimental Design is the research methodology used. A procedure called sampling makes use of multiple samples. The population of this research is 70 students of class IV. 35 students from class IV B became the control group, while 35 students from class IV C became the experimental group. Data collection techniques include tests, observations, interviews, and documentation. It can be concluded from the posttest findings that tangible learning materials have an impact on science learning outcomes for fourth grade students at SDN Bencongan 6 based on statistical analysis using the t-test at a significance level = 0.05% obtained tcount (4.10) > ttable (1.99).