- Abstract viewed - 1490 times
- Download PDF downloaded - 491 times
Downloads
Copyright
© , 2020
Affiliations
Een Unaenah
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Riana Okta Prabandani
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Emilia Septia Rini
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Susi Susanti Handayani
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Amelia Agdira Putri
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Dian Andriani Suherdi
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Siti Nur Faziah
Universitas Muhammadiyah Tangerang
How to Cite
Most read articles by the same author(s)
- Alviani Saridevita, Sagita Destiyantari, Akmal Asshiddiq, Dian Andriani Suherdi, Mengidentifikasi Rasa Ingin Tahu Siswa terhadap Pelajaran IPS , NUSANTARA: Vol 2 No 1 (2020): MARET
- Septy Nurul Fauziah, Siti Nur Faziah, Fika Sulaehatun Nupus, Nurul Ulfi, Sapitri Sapitri, Evaluasi Minat Baca Siswa melalui Program Literasi Sekolah , NUSANTARA: Vol 2 No 1 (2020): MARET
- Een Unaenah, Nia Hidayatul Maula, Maulidya Ayu Fitriani, Jian Tri Agustin, Hani Hanifah, Akmal Asshiddiq, Analisis Pemahaman Siswa pada Materi Bangun Datar dengan Bantuan Buku Bergambar Berbasis Teori Piaget di Kelas 5 Sekolah Dasar Negeri Jurumudi 2 Tangerang , PANDAWA: Vol 2 No 2 (2020): MEI
- Een Unaenah, Elsa Ardelia, Ristiana Ristiana, Tia Anggestin, Nurul Ulfi, Siti Khoiriyah, Sapitri Awaliah, Analisis Kesulitan Siswa dalam Menyelesaikan Soal Cerita pada Materi Pengukuran Panjang di Kelas IV , BINTANG: Vol 2 No 1 (2020): APRIL
- Ina Magdalena, Riana Okta Prabandani, Emilia Septia Rini, Maulidia Ayu Fitriani, Amelia Agdira Putri, Analisis Pengembangan Bahan Ajar , NUSANTARA: Vol 2 No 2 (2020): JULI
- Een Unaenah, Alviani Saridevita, Febi Ria Valentina, Herlin Wizy Astuty, Nanda Devita, Sagita Destiyantari, Analisis Kesulitan Siswa dalam Menyelesaikan Operasi Hitung Pecahan di Kelas V Sekolah Dasar , NUSANTARA: Vol 2 No 2 (2020): JULI
- Een Unaenah, Gestiana Ragin, Miftah Nurul Annisa, Adinda Rahma Ishaq, Ade Wiliah, Rifdah Fauziah, Wulan Noviyanti, Analisis Pembelajaran FPB dan KPK dengan Model Pohon Faktor dan Tabel Kelas IV Sekolah Dasar , PENSA: Vol 2 No 1 (2020): APRIL
- Een Unaenah, Anisa Oktavia, Nur Indah K, Rieska Hadisumarno P, Sri Ismawati, Nurul Dwi A, Apik Woro, Miskonsepsi Materi tentang FPB dan KPK pada Siswa SD di Kelas Tinggi , NUSANTARA: Vol 2 No 2 (2020): JULI
- Een Unaenah, Amelia Ismawati, Septy Nurul Fauziah, Sekar Ayu Amelia, Jihan Luthfiyah, Fatmawati Fatmawati, Nasrullah Nasrullah, Aris Setawan Adji, Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Siswa pada Materi FPB dan KPK , EDISI: Vol 2 No 1 (2020): JUNI
- Een Unaenah, Eva Nur Syariah, Mia Mahromiyati, Silvi Nurkamilah, Aulya Novyanti, Fika Sulaehatun Nupus, Analisis Pemahaman Siswa dalam Operasi Hitung Penjumlahan Bilangan Bulat Menggunakan Garis Bilangan , NUSANTARA: Vol 2 No 2 (2020): JULI
Analisis Pemahaman Siswa dalam Operasi Hitung Penjumlahan Bilangan Bulat Menggunakan Garis Bilangan
- Een Unaenah ,
- Eva Nur Syariah ,
- Mia Mahromiyati ,
- Silvi Nurkamilah ,
- Aulya Novyanti ,
- Fika Sulaehatun Nupus
Vol 2 No 2 (2020): JULI
Submitted: Jul 17, 2020
Published: Jul 30, 2020
Abstract
The purpose of this study is to give students an understanding of the operations of adding integers by using a number line. There are some students who find it difficult and wrong with the sum of integers. The method used interviews, observations, tests and then the data were analyzed with descriptive qualitative. In learning mathematics students do not fully understand the concept in problem solving. Based on the results of interviews, observations and tests that students' understanding of the operations of adding integers using lines says it is easier for students to understand than not using numbers.