Kajian Pelaksanaan Pembelajaran Kontektual Guru PKn di SDN 7 Bung Tiang Tahun Pelajaran 2010/2011

Main Article Content
1
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan Pelaksanaan Pembelajaran Kontekstual berdasarkan Kurikulum Tiongkat Satuan Pendidikan (KTSP) dalam Mata Pelajaran PKWn di SDN 7 Bung Tiang. Pembelajaran yang dimaksud adalah Deskripsi potensi yang nantinya dapat meningkatkan Hasil Belajar siswa. Dalam pembahasan Hasil Penelitian didapatkan bahwa terdapat peningkatan Hasil Belajar Siswa Setelah Guru PKWn menggunakan Metgode-Metode Pembelajaran Kontekstual.
Downloads
Article Details
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Find the perfect home for your research! If this journal isn't the right fit, don't worry—we offer a wide range of journals covering diverse fields of study. Explore our other journals to discover the ideal platform for your work and maximize its impact. Browse now and take the next step in publishing your research:
| HOME | Yasin | AlSys | Anwarul | Masaliq | Arzusin | Tsaqofah | Ahkam | AlDyas | Mikailalsys | Edumalsys | Alsystech | AJSTEA | AJECEE | AJISD | IJHESS | IJEMT | IJECS | MJMS | MJAEI | AMJSAI | AJBMBR | AJSTM | AJCMPR | AJMSPHR | KIJST | KIJEIT | KIJAHRS |