- Abstract viewed - 7930 times
- Download PDF downloaded - 5195 times
Downloads
Copyright
© , 2020
Affiliations
Ina Magdalena
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Riana Okta Prabandani
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Emilia Septia Rini
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Maulidia Ayu Fitriani
Universitas Muhammadiyah Tangerang
Amelia Agdira Putri
Universitas Muhammadiyah Tangerang
How to Cite
Most read articles by the same author(s)
- Ina Magdalena, Adinda Rahma Ishaq, Siti Maemunah, Rizky Rahman Wijaya, Kreativitas Guru Dalam Penggunaan Metode Pembelajaran PPKN di Kelas V SD Negeri Bojong 04 Tangerang , PANDAWA: Vol 2 No 1 (2020): JANUARI
- Ina Magdalena, Julya Fatharani, Salsa Adinda Oktavia, Qonita Amini, Peran Guru dalam Mengembangkan Bakat Siswa , PANDAWA: Vol 2 No 1 (2020): JANUARI
- Ina Magdalena, Dewi Rachma Lestari, Aniq Insyirah, Siti Khoiriah, Penerapan Model Pembelajaran Menggunakan Pendekatan Saintifik di Sekolah Dasar , ISLAMIKA: Vol 2 No 1 (2020): JANUARI
- Ina Magdalena, Nia Hidayatul Maula, Sekar Ayu Amelia, Amelia Ismawati, Evaluasi Penerapan Pembelajaran K13 di Sekolah Dasar Dharmawati Arief Tangerang , MANAZHIM: Vol 2 No 1 (2020): FEBRUARI
- Ina Magdalena, Amanda Nur Affifah, Identifikasi Gaya Belajar Siswa (Visual, Auditorial, Kinestetik) , PENSA: Vol 2 No 1 (2020): APRIL
- Cyintia Riswanti, Siti Halimah, Ina Magdalena, Tiarma Sintya Silaban, Perbedaan Individu dalam Lingkup Pendidikan , PANDAWA: Vol 2 No 1 (2020): JANUARI
- Ina Magdalena, Alvi Ridwanita, Bunga Aulia, Evaluasi Belajar Peserta Didik , PANDAWA: Vol 2 No 1 (2020): JANUARI
- Evi Agustina Silitonga, Ina Magdalena, Gaya Belajar Siswa di Sekolah Dasar Negeri Cikokol 2 Tangerang , PENSA: Vol 2 No 1 (2020): APRIL
- Ina Magdalena, Deva Denisyah Rahmawati, Khofifah Rizkyah, Robiatul Asriyah, Metode Pembelajaran Pemberian Reward terhadap Siswa Kelas 5 SD Bubulak 2 Kota Tangerang , EDISI: Vol 2 No 1 (2020): JUNI
- Ina Magdalena, Hesti Wahyuni, Melva Isma Imelda, Najmi Nahdliyah Tazki, Analisis Evaluasi Formatif pada Materi Kewajiban, Hak dan Tanggung Jawab Pelajaran PKn Kelas V SDN Salembaran III , PANDAWA: Vol 2 No 2 (2020): MEI
Analisis Evaluasi Formatif pada Materi Kewajiban, Hak dan Tanggung Jawab Pelajaran PKn Kelas V SDN Salembaran III
Vol 2 No 2 (2020): MEI
Submitted: Jul 10, 2020
Published: May 30, 2020
Abstract
This research is descriptive research. The subjects in this study were students of VA class at SDN Salembaran III, totaling 25 students. This study aims to find out the difficulties in learning PKN on the material obligations, rights and responsibilities. Data collection tools are obtained through observation and interviews. The results of this study some students already understand the material because at the end of each lesson always given formative evaluation by the teacher. Evaluation is multiple choice because it is more effective.