FONDATIA: Jurnal Pendidikan Dasar (p-ISSN : 2656-5390 and e-ISSN : 2579-6194) has been published in Vol. 7 No. 1, Maret 2023. Our hope with the publication of this journal can help readers to provide insight, ideas, references, in the development education innovations. Fondatia journal has been indexed by Sinta, DOAJ, EBSCO, Web of Science, Dimensions, MIAR, Harvard University, Boston University, and Columbia University.
Fondatia Journal has authors from 3 countries (Indonesia, Malaysia, and Saudi Arabia).
Fondatia Journal, is an interdisciplinary publication of original research and writing on elementary education. This journal was published by Pendidikan Guru Madrasah Ibditaiyah (PGMI) STIT Palapa Nusantara Lombok - NTB which was published four times a year, March, June, September and December with a minimum of 5 articles. The journal aims to provide a forum for scholarly understanding of the field of education and plays an important role in promoting the process that accumulated knowledge, values, and skills. Scientific manuscript dealing with elementary education topics are particularly welcome to be submitted. The journal encompasses research articles, original research report, and scientific reviews in education in any fields including:
- Elementary Education Implementations from Various Aspect
- Education and Teacher Training
- Learning Evaluation and Strategies
Current Issue
Vol 7 No 2 (2023): JUNI
FONDATIA: Jurnal Pendidikan Dasar says thank you to all authors from various campuses :
- UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta
- Universitas Negeri Padang
- Universitas Tanjungpura Pontianak
- Universitas PGRI Semarang
- Universitas Muhammadiyah Tangerang
- Universitas Nahdlatul Ulama Al Ghazali Cilacap
- UIN Professor Kiai Haji Saifuddin Zuhri Purwokerto
- Universitas Pendidikan Indonesia
DOI: https://doi.org/10.36088/fondatia.v7i2
Published: 2023-06-01
Articles
Analisis Kualitas Instrumen Tes Hasil Belajar IPAS Materi Wujud Zat dan Perubahannya

271-282



Inovasi Strategi Pembelajaran Daring oleh Guru Sekolah Dasar di Kabupaten Bantul

283-294



Internalisasi Nilai Karakter Berbasis Ideologi Keagamaan di Lembaga PAUD Berafiliasi NU

295-305



Pengaruh Flashcard terhadap Hasil Belajar Materi Keragaman Tanaman Khas, Suku Bangsa, Tarian Indonesia di Sekolah Dasar

306-316



Pengembangan Media Lupas (Ludo IPAS) di Kelas IV SD Negeri 28 Pontianak Selatan

317-330



Pengembangan Media Komik Digital pada Materi Siklus Air untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Kelas V SD Negeri 5 Pontianak Timur

331-339



Pengembangan Media Pembelajaran 3D Berbasis Microsoft Powerpoint Materi the Earth and Beyond Kelas V

340-355



Pengembangan Modul Pembelajaran Kimia Berbasis PBL untuk Sekolah Penggerak Fase F SMA/MA pada Materi Hidrolisis Garam

356-370



Analisis Kedisiplinan Siswa dalam Pembelajaran PAI Kelas V SD Pembangunan Laboratorium UNP

371-389



Pengembangan Media Monopoli Menggunakan Model Problem Based Learning Pembelajaran IPA Kelas III di SDN Kampung Melayu III

390-405



Pengembangan Media Pembelajaran Berbantu Google Sites pada Pembelajaran Tematik Tema 4 Subtema 1 Kelas V SDN 11 Pontianak Kota

406-423



Efektivitas Penggunaan Media Sosial Tiktok terhadap Hasil Belajar Siswa di SDN 36 Lubuk Pasing Pesisir Selatan

424-434



Pengaruh Penggunaan Media Big Book terhadap Keterampilan Membaca Permulaan Siswa Kelas I Sekolah Dasar Negeri 75 Pontianak Barat

435-446



Pengaruh Penerapan Model Cooperative Learning dengan Mind Mapping terhadap Hasil Belajar Tematik Siswa Kelas III SD

447-456



Pengembangan Komik Ecopet (E-Comic Calon Pemimpin Teladan) sebagai Media dalam Mengenalkan Politik Islam pada Siswa Kelas VI SD

457-469



Analisis Motivasi, Sikap, dan Konsep Diri Siswa terhadap Pembelajaran Matematika Kelas VA SD Negeri 40 Pontianak Utara

470-487



Pengaruh Penerapan Model SQ4R Terhadap Keterampilan Membaca Pemahaman Siswa Kelas IV Sekolah Dasar

488-499



Development of Science in the Mughal Dynasty in India

500-513



Pelatihan Pengembangan Bahan Ajar Mengintegrasikan Praktikum dan Multipelrepresentasi Kimia dalam Pembelajaran Berbasis Masalah bagi Guru Kimia Kota Padang

514-527



Pengaruh Model Pembelajaran Contextual Teaching and Learning (CTL) terhadap Hasil Belajar IPA Siswa Kelas V SD Negeri Bojong 3 Kota Tangerang

528-538


